Budżet Obywatelski 2018 - Rowerowe Rewolucje
W tego rocznym budżecie obywatelskim nie zabraknie znowu rowerowych projektów.
Wnioski nie zmieniły się dużo względem zeszłego roku ale postaram się szczegółowo opisać co właściwie się pod numerami 7 i 19 znajduje.
W tym roku oba projekty startują pod wspólną marką w celu lepszego rozpoznania ich kiedy będziecie przeglądać przemieszaną listę do głosowania, a dlaczego rewolucja?
Za moment się dowiedziecie ;)
Projekt nr. 7 - Rowerowa Rewolucja: Stojaki Rowerowe (koszt: 82 400 zł)
![]() |
źródło: Rowerowa Łódź |
Projekt zakłada montaż 93 stojaków rowerowych typu "U" w 29 lokalizacjach w naszym mieście.
Względem zeszłego roku wypadło parę lokalizacji m.in. szkoła podstawowa nr. 3, stadion Włókniarza, czy ul. Mielczarskiego przy parafii MB Dobrej Rady.
Możliwość zaparkowania roweru na cywilizowanym parkingu to bądź co bądź była by rewolucja.
Niestety miejsca gdzie są normalne stojaki w naszym mieście można policzyć na palcach jednej ręki, jeśli projekt wygra, rąk raczej nie starczy :)
Lista lokalizacji:
- Szkoła podstawowa nr. 6 - 3 stojaki;
- Plac Kilińskiego - 6 stojaków (lokalizacja wymaga konsultacji z wojewódzkim urzędem ochrony zabytków, niestety istnieje możliwość, że zostanie skreślona);
- Popiełuszki x Długa - 3 stojaki;
- 3 Maja (Media Expert) -3 stojaki;
- Plac Jana Pawła II - 6 stojaków;
- Aleksandrowska (Targowisko) - 5 stojaków;
- Szkoła podstawowa nr. 11 - 3 stojaki;
- Szkoła podstawowa nr. 4 - 3 stojaki;
- Łaźnia miejska - 3 stojaki;
- Tuwima x Witkacego -3 stojaki;
- Dawne gimnazjum nr 3 - 3 stojaki;
- Przychodnia nr. 1 przy ul. Szczawińskiej - 2 stojaki;
- Szkoła podstawowa nr. 1 - 3 stojaki;
- Plac 100 straconych - 3 stojaki;
- Szkoła podstawowa nr. 12 - 3 stojaki;
- MOSIR (Wschodnia 2) - 4 stojaki;
- Dworzec kolejowe Zgierz - 3 stojaki;
- Krańcówka autobusowa - Staffa - 2 stojaki;
- Parzęczewska 3 - 3 stojaki;
- Parzęczewska (parafia NMP Różańcowej) - 3 stojaki;
- MOPS (Długa 56) - 2 stojaki;
- MOPS (Długa 77) - 2 stojaki;
- Szkoła podstawowa nr. 10 - 3 stojaki;
- Szkoła podstawowa nr. 8 - 3 stojaki;
- Barona - Powiatowy Urząd Pracy - 2 stojaki;
- MOK - 3 stojaki;
- Szkoła podstawowa nr. 5 - 3 stojaki;
- Park Miejski (Piątkowska) - 2 stojaki;
- Park Miejski (Przystań) -3 stojaki;
Projekt nr. 19 - Rowerowa Rewolucja: Drogi Rowerowe (koszt: 173 600 zł)
![]() |
Warszawa - ul. Międzyparkowa - zdjęcie: zm.org.pl |
Projekt zakłada zmianę organizacji ruchu na wybranych ulicach w celu dopuszczenia ruchu rowerowego w dwóch kierunkach na spokojniejszych ulicach jednokierunkowych bez wymalowania kontrapasów oraz wyznaczenia jednokierunkowych pasów rowerowych, jednocześnie likwidując substandardową infrastrukturę rowerową wyznaczoną na chodnikach.
Dla porządku, kontraruch rowerowy bez wyznaczonego kontrapasa wyznacza się na ulicach z ograniczeniem do 30 km/h.
Na początku i końcu ulicy z kontraruchem rowerowym pod znakami "zakaz wjazdu" oraz "droga jednokierunkowa" wisi tabliczka "nie dotyczy rowerów".
Ruch na takiej ulicy odbywa się na zasadach ogólnych
Dla porządku, kontraruch rowerowy bez wyznaczonego kontrapasa wyznacza się na ulicach z ograniczeniem do 30 km/h.
Na początku i końcu ulicy z kontraruchem rowerowym pod znakami "zakaz wjazdu" oraz "droga jednokierunkowa" wisi tabliczka "nie dotyczy rowerów".
Ruch na takiej ulicy odbywa się na zasadach ogólnych
W tym projekcie zaszło najwięcej zmian względem zeszłego roku.
Zaczynając od kontraruchu, to usunąłem z wniosku pl. Kilińskiego. W zamian dodałem ul. Szwarca (Dołek koło McDonalda). Reszta ulic bez zmian.
No i teraz prawdziwy game changer. Pasy rowerowe, które pojawiły by się na ul. Długiej, Witkacego, Staffa oraz na Tuwima.
W związku z wyznaczeniem pasów ruchu dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy na Tuwima zostałby zlikwidowany. W przypadku ul. Staffa decyzje zostawiłem urzędnikom, czy chcą zostawić utworzoną tam niedawno kostkową drogę rowerową, zlikwidować ją, czy zmienić jej oznakowanie na C-16+T-22 (ciąg pieszy - nie dotyczy rowerów, czyli ciąg pieszy, po którym wolno ale nie ma obowiązku poruszania się rowerem). Wszak nie ma zakazu wyznaczania dwóch różnych rodzajów infrastruktury rowerowej na jednej ulicy, a rowerzysta wtedy ma dowolność czy woli jechać chodnikiem, czy jezdnią.
Jeśli ten projekt wygra w głosowaniu, to będzie prawdziwy skok jakościowy jeśli chodzi o zgierskie drogi rowerowe, a po osiedlu 650 lecia w końcu z przyjemnością będzie się jeździło rowerem.
Dodatkowo zwężenie jezdni na ul. Witkacego może mieć pozytywny wpływ na bezpieczeństwo pieszych na tej ulicy. Mieszkańcy się skarżyli m.in. w TV Centrum, że po wymianie nawierzchni jezdni ulica przestała być spokojna i nie czują się na niej bezpiecznie.
Jeśli ten projekt wygra w głosowaniu, to będzie prawdziwy skok jakościowy jeśli chodzi o zgierskie drogi rowerowe, a po osiedlu 650 lecia w końcu z przyjemnością będzie się jeździło rowerem.
Dodatkowo zwężenie jezdni na ul. Witkacego może mieć pozytywny wpływ na bezpieczeństwo pieszych na tej ulicy. Mieszkańcy się skarżyli m.in. w TV Centrum, że po wymianie nawierzchni jezdni ulica przestała być spokojna i nie czują się na niej bezpiecznie.
Warszawa ul. Saska |
Pas rowerowy na ul. Długiej został zainspirowany ulicą Saską w Warszawie. Ulica Saska na wiadukcie nad trasą Łazienkowską była za wąska by wyznaczyć tam pasy rowerowe po dwóch stronach jezdni, więc pas się pojawia tylko wtedy gdy podjeżdżamy na wiadukt, by ten podjazd rowerzystom ułatwić.
Warszawa ul. Saska |
Na ul. Długiej jest nie mały ruch, wymalowując pas dla rowerów na podjeździe, rowerzystom będzie łatwiej podjechać do pl. Kilińskiego. Jadąc w drugą stronę, zjeżdżamy z górki, łatwiej jest wtedy utrzymać tempo samochodów, a ponieważ przy Popiełuszki się zazwyczaj korkuje, zaproponowałem by pas ruchu ogólnego w kierunku Dołku był szerszy, żeby można było wygodnie ominąć rowerem stojące na światłach samochody.
Lista lokalizacji:
- Kontraruch rowerowy(2460m):
- Kamienna od Witkacego do Gałczyńskiego (470m)
- Zawadzka (240m)
- Kosynierów (210m)
- Szwarca (140m)
- Narutowicza od Dąbrowskiego do Długiej (290m)
- Rembowskiego od Narutowicza od 1 Maja (200m)
- Skłodowskiej Curie (230m)
- Sikorskiego (190m)
- Powstańców Śląskich (270m+110m+110m)
- Jednokierunkowe pasy dla rowerów(4710m):
- Długa od Popiełuszki do Narutowicza - tylko w kierunku Narutowicza (290m)
- Witkacego od Tuwima do Leśmiana (2x270m)
- Tuwima od Staffa do Gałczyńskiego (2x820m)
- Staffa od Tuwima do wjazdu w osiedle przed łukiem ulicy Parzęczewskiej (2x1120m)
Komentarze
Prześlij komentarz